وبلاگ سید محمد غفاریان

مرد را دردی اگر باشد خوش است ، درد بی دردی علاجش آتش است ... (مجذوب تبریزی)

وبلاگ سید محمد غفاریان

مرد را دردی اگر باشد خوش است ، درد بی دردی علاجش آتش است ... (مجذوب تبریزی)

به وبلاگ سید محمد غفاریان خوش آمدید. من دانشجوی مقطع دکتری رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستم. در این وبلاگ من نظرات، دانش و تجریبات شخصی خودم در حوزه های مختلف از جمله دنیای فناوری اطلاعات و مباحث کامپیوتری، باورهای مذهبی و موضوعات سیاسی-اجتماعی را منتشر خواهم کرد. به امید آنکه این مطالب مورد استفاده دیگران نیز قرار گیرد.

دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۶:۴۰ ق.ظ

۲

فریب‌های انتخاباتی جبهه آقای روحانی

دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۶:۴۰ ق.ظ

 

بنام یگانه آفریدگار راستی و درستی

زمانیکه با اکثریت قریب به اتفاق افراد از طیف‌های مختلف مردم در اطراف خود درباره عملکرد دولت آقای روحانی صحبت کنید، همگان درباره اینکه دولت آقای روحانی کارنامه قابل دفاعی ندارد اتفاق نظر دارند ... اما حتی در میان همین افراد هم کسانی را می‌بینید که با وجود پذیرش بی‌کارنامه بودن دولت یازدهم، قصد دارند به آقای روحانی رأی بدهند!!  اما چرا؟! ... استدلال‌های مختلفی وجود دارد که توسط توپخانه رسانه‌ای و تبلیغاتی حامی آقای روحانی از داخل و خارج کشور بر مردم بمباران می‌شود که اینان را «فریب‌های انتخاباتی جبهه آقای روحانی» می‌نامم. در این مطلب قصد دارم به چهار مورد از پر تکرارترین این فریب‌ها اشاره کنم و پاسخی برای آن نیز ارائه کنم. باشد که گامی مثبت در راستای روشنگری افکار عمومی برداشته شود؛ انشاء الله.

این چهار فریب انتخاباتی پرتکرار بدین شرح هستند:
  1.  وضعیت کلان اقتصاد بهبود یافته و در دوره دوم آقای روحانی بهتر هم خواهد شد.
  2.  آقای روحانی در سیاست خارجی اهل اعتدال است و سایه شوم جنگ را برطرف کرد.
  3.  آمدن دیگران یعنی تکرار دولت آقای احمدی نژاد؛ پس باید به روحانی رأی داد!
  4.  دیگران مذهبی‌های تندرو هستند؛ اگر بیایند، همه جا بین زن و مرد دیوار می‌کشند!
در ادامه به بررسی مورد به مورد هر یک از این فریب‌ها خواهیم پرداخت و میزان صحت آنها را ارزیابی می‌کنم.

 


۱- آیا وضعیت کلان اقتصاد در این دولت بهبود یافت؟
اگرچه وضعیت نامناسب اقتصاد و رکود شدید و بیکاری فراگیر از دید بسیاری از مردم (بخصوص کسبه و فعالین اقتصادی) کاملا قابل لمس است اما به مردم مرتب القا می‌شود که وضعیت کلان اقتصاد بهتر شده و این بهترین حالتی است که با توجه به شرایط دولت قبل دست‌یافتنی بود و از این قبیل توجیهات ...

اما این دروغی بیش نیست؛ مردم عزیز باید بدانند که وضعیت کلان اقتصاد بخاطر عملکرد ضعیف همین دولت آقای روحانی، به شدت در وضعیت بحرانی قرار گرفته است ... دولتی که چهار سال پیش وعده «تحول اقتصادی ۱۰۰ روزه» و همچنین «ایجاد رونق اقتصادی و درآمد سرشار» داده بود اکنون نباید بگوید وضعیت فعلی بهترین حالت ممکن است ... می‌بینیم که چیزی جز یک رکود وحشتناک بر بازار کسب و کار
که منجر به ورشکستگی و تعطیلی گسترده کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی و بیکاری کارگران و صنعتگران شده به همراه نداشته است ... و شاخص‌های اقتصادی هم همین را گواهی می‌دهد:
 

مگر چهار سال پیش حرف از «تحول اقتصادی ۱۰۰ روزه» و همچنین «ایجاد رونق اقتصادی و درآمد سرشار» نبود؟ پس چرا محقق نشد؟! چرا اوضاع بدتر شد؟! در خوشبینانه‌ترین حالت یعنی محاسبات چهار سال پیش آقای روحانی غلط بوده است ... خب چه تضمینی دارد که دوباره محاسبات غلط انجام نداده باشند؟! ... همان طور که آقای روحانی خودش گفت: دولت جای کارآموزی نیست ...
 
 
به قول معروف: «آزموده را آزمودن خطاست» ...
درختی که چهار سال ثمر نداد، پس از این هم ثمر نمی‌دهد و باید از ریشه اصلاح کرد.
نه تنها این دولت ثمر نداد، بلکه وضعیت اقتصاد را بحرانی کرد
و وضعیت ما مردم از چهار سال پیش به مراتب بدتر شده است.


۲- آیا روحانی سایه جنگ را برطرف کرد؟
این یکی از مهمترین فریب‌های انتخاباتی جبهه آقای روحانی است که مرتب به مردم القا می‌کند که سایه شوم جنگ بخاطر وجود امثال او از سر کشور برطرف شده و اگر افراد دیگر به جای او رئیس جمهور شوند، ایران درگیر جنگ خواهد شد ... اما اصلا معنای این اعتدال در سیاست خارجی چیست؟ غیر از این است که یعنی آقای روحانی هر چه بیگانگان خواستند به ایران تحمیل کنند و زور بگویند، ایشان خیلی شیک و با لبخند قبول می‌کند؟!

 


جدا از اینکه رهبر انقلاب به صراحت این دروغ آقای روحانی را در سخنرانی‌های اخیرشان رد کردند؛ مردم دقت کنند که آنچه سایه شوم جنگ را از سر کشور برطرف می‌کند لبخند زدن نیست؛ بلکه قدرت بازدارنده است ... شما در مقابل یک لات قلدر (مثل آمریکا) هر چقدر لبخند بزنی مانع او نخواهی شد، بلکه اگر قوی باشی او با شما کاری نخواهد داشت ... علت اینکه غربی‌ها تا کنون شهامت حمله نظامی به ایران را نداشته‌اند قدرتمندی ایران در عرصه نظامی است ... شهرهای موشکی سپاه برای جلوگیری از جنگ است؛ ولی آقای روحانی به نمایش آنها اعتراض کرد! ... مگر نمایش شهرهای موشکی و قدرت مردم ایران کدام منافع آقای روحانی را به خطر می‌اندازد ؟! ... وقتی نیروهای مسلح ایران آماده و قدرتمند باشند، دشمن حتی فکر حمله را هم نمی‌کند؛ اما اگر ما نا آماده و بی‌سلاح باشیم و فقط مثل دلقک‌ها لبخند بزنیم، مطمئن باشید دشمن به ما حمله می‌کند.
 
مردم بدانند اتفاقا یک رئیس جمهور ضعیف و منفعل
مثل آقای روحانی سایه شوم جنگ را به همراه دارد.
دولت بی‌کفایت آقای روحانی تا کنون

در جنگ اقتصادی، ضعیف عمل کرده است.
تنها چیزی که سایه جنگ نظامی را دور نگاه داشته
حضور مردم، رهبری و نیروهای مسلح قدرتمند ماست.


۳- آیا دیگر نامزدها به معنای تکرار دولت احمدی‌نژاد هستند؟
این هم یکی دیگر از فریب‌های رایج جبهه آقای روحانی است ... دروغ بزرگ در اینجا آن است که به مردم القا می‌کنند فقط دو حالت در کشور وجود دارد: یا روحانی، یا احمدی‌نژاد! ... گویا اصلا حالت سومی امکان ندارد! ... بماند که شبیه‌ترین فرد به کژی‌های آقای احمدی‌نژاد، همین آقای روحانی است؛ با یک مرور مختصر به وضوح روشن است که آقای روحانی تمامی نقاط منفی آقای احمدی‌نژاد (یعنی: لجبازی، قانون گریزی، زبان تند و گزنده، عدم تبعیت از رهبری) را دارد و هیچ یک از نقاط مثبت او (یعنی: اهل کار و تلاش زیاد، ساده‌زیستی، مردمی بودن، پاکدستی) را هم ندارد.


 
 
مردم عزیز نباید گرفتار این فریب شوند:
حتما حالت سومی بهتر از آقای روحانی و بهتر از آقای احمدی‌نژاد وجود دارد؛
همان طور که آقای رئیسی در مناظره پاسخ داد:
نه بازگشت به گذشته، و نه تحمل وضع موجود؛
بلکه تغییر به نفع مردم.


۴- آیا دیگران دیوار می‌کشند؟!
این مورد چهارم دیگر واقعا مشمئز کننده است ... افرادی که از دیرباز تا کنون روند جریانات سیاسی در ایران را دنبال کرده باشند حتما بخاطر دارند که این فریب، قبلا بارها و بارها توسط همین جریان استفاده شده و هر بار نیز دروغ از آب درآمده است ... مثلا اصلاح‌طلبان در انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ همین ادعا را درباره آقایان ناطق نوری و رفسنجانی داشتند، حالا جالب است که همین جریان سنگ همین آقایان را به سینه می‌کوبد! ... و بازهم در انتخابات ۱۳۸۴ همین تهمت را درباره آقای احمدی‌نژاد به کار بردند که در عمل هم دروغ از آب درآمد و آقای احمدی‌نژاد بین زن و مرد در پیاده‌روها و آسانسورها و دانشگاه‌ها دیوار نکشید! ... حالا هم دوباره در انتخابات ۱۳۹۶ همین مزخرفات را تکرار می‌کنند ... واقعا بس است!

 

 

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۵
سید محمد غفاریان

نظرات  (۲)

:)
سپاسگزارم.
سلام
من در اثر بیماری به پزشک مراجعه کردم. احساس بی‌حالی و تهوع داشتم و کاملا حدس می‌زدم که فشارم افتاده. ولی پزشک با ابزاری به نام فشارسنج عدد ۱۰ را به من گفت به این معنی که علایم من به دلیل مشکل دیگری است. به همین ترتیب اقتصاد هم شاخص‌هایی دارد. قطعا می‌داتید مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی پیشرفت یک اقتصاد رشد اقتصادی و نرخ بیکاری هستند و در صورتی که تورم بالا باشد، آن هم به عنوان یک شاخص اصلی به حساب می‌آید. این که تعدادی کارگاه ورشکسته شدند هرچند دردناک، اما طبیعی است. رشد اقتصادی ۸ درصدی در کل و ۲ درصدی در بخش غیرنفتی (مطابق چیزی که آقای رییسی در مناظره فرمودند) نشان‌دهندهٔ این است که ادعای رکود شدید نادرست است. دولت روحانی در کنترل تورم و رشد اقتصادی عملکرد فراتر از قابل‌قبولی داشته. هرچند بنده قانع نیستم که سیگنال‌هایی نشان داده که در کنترل بیکاری در چهار سال آینده موفق خواهد بود. بنده به نظرم دلایل متقن دیگری (از جمله نظر مثبت رهبر) وجود دارد که به آقای رییسی رای بدهیم و نیازی به این سخنان شبهه‌ناک (نخواستم بگویم دروغ) نیست. 

پاسخ:
خلاصه فرمایش شما این است که دولت آقای روحانی با توجه به شاخص‌هایی نظیر کنترل نرخ تورم و رشد اقتصادی ۲ درصدی (در بخش غیرنفتی) در کل عملکرد مثبتی از نظر اقتصادی داشته است. این مواردی که شما فرمودید را هیچ کس کتمان نکرده، نکته کلیدی این است که اینها به هیچ عنوان نشانگر عملکرد مثبت اقتصادی نیست. همان طور که بسیاری کارشناسان و نخبگان (از جمله بطور مثال جناب آقای میرسلیم) اشاره کردند کنترل نرخ تورم هنر خاصی نیست، کافی است هیچ فعالیت اقتصادی انجام ندهید، نه مسکن بسازید، نه کارهای عمرانی بکنید، نه از تولید حمایت کنید، خلاصه همه چیز را متوقف کنید آنگاه تورم پایین خواهد بود؛ به عبارت دیگر، «اقتصاد قبرستانی» اصلا تورم ندارد! ولی نتیجه آن چیست؟ بیکاری فزاینده، رکود سنگین و عمیق، ورشکستگی صنایع و کارگاه‌ها ...

به خطا گفتید «تعدادی کارگاه ورشکسته» ... این ندیدن واقعیات بازار کسب و کار و صنعت است. کارخانه‌ها و تولیدی‌های متعددی دچار بحران و تعطیلی شده اند ... برخی بطور کامل تعطیل شدند، برخی دیگر ظرفیت کار را به کمتر از ۱۵٪ کاهش داده‌اند و تعدیل نیروی گسترده انجام داده‌اند ... و این یعنی حجم بالایی از بیکاری ... نمی‌دانم شما در چه صنفی به اشتغال و فعالیت مشغول هستید ولی حتی در صنف نرم‌افزار هم همین رکود به بسیاری از فعالیت‌ها ضربات مهلک وارد کرد (نمونه‌های عینی دارم) ... در باقی صنوف وضعیت بسیار بدتر است.

حرف درباره عملکرد فاجعه بار اقتصادی این دولت بسیار است و مجال اندک ...