وبلاگ سید محمد غفاریان

مرد را دردی اگر باشد خوش است ، درد بی دردی علاجش آتش است ... (مجذوب تبریزی)

وبلاگ سید محمد غفاریان

مرد را دردی اگر باشد خوش است ، درد بی دردی علاجش آتش است ... (مجذوب تبریزی)

به وبلاگ سید محمد غفاریان خوش آمدید. من دانشجوی مقطع دکتری رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستم. در این وبلاگ من نظرات، دانش و تجریبات شخصی خودم در حوزه های مختلف از جمله دنیای فناوری اطلاعات و مباحث کامپیوتری، باورهای مذهبی و موضوعات سیاسی-اجتماعی را منتشر خواهم کرد. به امید آنکه این مطالب مورد استفاده دیگران نیز قرار گیرد.

يكشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲ ب.ظ

۰

با افتخار فریاد می‌زنم: من شارلی نیستم!

يكشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲ ب.ظ

بسم رب المحمد


حمله مسلحانه به دفتر نشریه فرانسوی «شارلی هبدو» در پاریس با توهین به پیامبر اخلاق و مهربانی، و سپس حمایت‌های سیاسی از آن همراه شد. در این شرایط بر هر مسلمان با غیرتی واجب است که در حمایت از پیامبر عزیز اسلام سخن بگوید و در پی بیداری مردمان از این جهل مدرن بکوشد. از همین روی بر آن شدم تا سهم خود را در این معرکه ایفا کنم.


احتمالا همگان درباره حمله مسلحانه به دفتر نشریه «شارلی هبدو» (Charlie Hebdo) در پاریس که منجر به قتل ۱۲ نفر از عوامل آن نشریه و در پی آن گروگان‌گیری و کشته شدن افراد دیگری شد شنیده‌اید. طبق گزارش خبرگزاری‌ها، این واقعه توسط چند مسلمان الجزایری تبار با انگیزه تنبیه این نشریه به واسطه توهین به پیامبر اسلام (ص) انجام شده است. پس از آن بود که این واقعه با حجم وسیعی از محکومیت‌ها و ابراز همدردی با مردم پاریس و نشریه شارلی هبدو از سراسر دنیا همراه شد. اوج این مسأله با راهپیمایی بزرگ پاریس در حمایت از آزادی بیان و بر علیه تروریسم و افراطی‌گری همراه با حضور چند تن از سران کشورهای مختلف و گسترش شعار «من شارلی هستم» (به فرانسوی: Je Suis Charlie  و انگلیسی: I am Charlie) در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی بروز یافت. اما در ادامه اتفاقات دیگری نیز افتاد ...

پس از این وقایع، نشریه «شارلی هبدو» اعلام کرد به زودی شماره جدیدی منتشر خواهد کرد که در آن کاریکاتور جدیدی از محمد پیامبر اسلام (ص) رسم شود. این نشریه به وعده خود عمل کرد و در کمال تاسف این حرکت جاهلانه و ابلهانه با حمایت‌های مختلفی از سوی سران سیاسی بسیاری از کشورها و بطور خاص ایالات متحده آمریکا همراه شد. خانم ماری هارف سخنگوی دولت اوباما با تاکید عجیبی از این حرکت دفاع کرد و آنرا در راستای آزادی بیان دانست. رسانه‌های مختلف نیز بر گسترش شعار «من شارلی هستم» ادامه دادند ...


در کشور ما ایران افرادی هستند که معمولا بدون اینکه علت و معنای بسیاری از حرکت‌ها را درک کنند، ساده‌لوحانه و جوگیرانه اعلام حمایت و همراهی می‌کنند. نمی‌دانم آیا هیچ ایرانی و بخصوص مسلمانی به این موج «من شارلی هستم» پیوسته است یا خیر؛ اما اگر هست به این دوستان توصیه می‌کنم با قدری مطالعه در تصمیم‌شان تجدیدنظر کنند.

نشریه «شارلی هبدو» چیست؟ این نشریه یک هفته نامه طنز فرانسوی است که البته طنز این نشریه از نوع طنز هجو و مبتذل است. صفحه نخست این نشریه معمولا تصویری از یک کاریکاتور غیراخلاقی یا هرزنگارانه است. این رویه معمول این نشریه برای انتقاد از مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی است. در واقع ادبیات این نشریه ادبیات طنز هجو و غیراخلاقی است و متاسفانه این رویه را برای شخصیت‌های مقدسی نظیر پیامبر اسلام نیز بکار برده است. این نشریه در سال ۲۰۱۱ یک کاریکاتور از پیامبر اسلام منتشر کرد که با محکومیت گسترده از سوی مسلمانان سراسر دنیا همراه شد و امروز نیز مجدد این رویه خود را تکرار کرد ...

برای این دنیا متاسفم که در یک جهل مدرن و عمیق به سر می‌برد. انواع اعمال غیراخلاقی تحت عنوان شعار «آزادی» رخ می‌دهد و هر کس که اعتراض کند با برچسب «مخالف لیبرالیسم» و «متحجر بودن» مواجه می‌شود. باید به مردم فرانسه گفت: «اگر حقیقتا نگران آزادی بیان و عقیده هستید، چرا آن زمان که حجاب در دانشگاه‌های شما ممنوع اعلام شد و از ادامه تحصیل دانشجویان مسلمان جلوگیری شد راهپیمایی نکردید؟!» و البته پاسخ آن مشخص است ...

مضحک آن است که در صف اول راهپیمایی بزرگ پاریس در حمایت از آزادی بیان و محکومیت تروریسم، خشونت و افراطی‌گری کسانی حضور داشتند که خود بزرگترین جنایتکاران در گسترش تروریسم، خشونت و افراطی‌گری هستند. در تصویر زیر شما صف اول این راهپیمایی را می‌‌بینید که جنایتکارانی همچون نخست وزیر آلمان، رئیس جمهور فرانسه، وزیر خارجه ترکیه و بسیاری دیگر از سیاستمداران غربی که در حمایت و گسترش گروهک تروریستی داعش و گسترش خشونت و افراطی‌گری در سوریه و عراق نقش داشته‌اند را می‌بینید ... و از همه فاجعه‌بارتر حضور اول جنایتکار جهان، یعنی نخست وزیر رژیم وحشی صهیونیستی است! که دستش بخون بسیاری از مسلمانان جهان از جمله ایرانی‌ها آغشته است ...


بگذار صدای من و شما بلند شود تا دنیا از این جهل مدرن بیدار شود: «من با افتخار فریاد می‌زنم مسلمان هستم. من با افتخار فریاد می‌زنم به محمد، پیامبر اسلام (ص) عشق می‌ورزم. متاسفم برای تمام کسانی که توان درک عظمت محمد (ص) را ندارند ... و با افتخار فریاد می‌زنم: من شارلی نیستم!»


Let our voice be heard to awaken the world from this modern ignorance: "I proudly announce, I am a Muslim. I proudly announce I love Mohammad (PBUH), the holy prophet of Islam. I feel sorry and pity for those who are unable to understand his greatness ... And I proudly and loudly announce: I AM NOT Charlie!"



موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۸
سید محمد غفاریان