وبلاگ سید محمد غفاریان

مرد را دردی اگر باشد خوش است ، درد بی دردی علاجش آتش است ... (مجذوب تبریزی)

وبلاگ سید محمد غفاریان

مرد را دردی اگر باشد خوش است ، درد بی دردی علاجش آتش است ... (مجذوب تبریزی)

به وبلاگ سید محمد غفاریان خوش آمدید. من دانشجوی مقطع دکتری رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستم. در این وبلاگ من نظرات، دانش و تجریبات شخصی خودم در حوزه های مختلف از جمله دنیای فناوری اطلاعات و مباحث کامپیوتری، باورهای مذهبی و موضوعات سیاسی-اجتماعی را منتشر خواهم کرد. به امید آنکه این مطالب مورد استفاده دیگران نیز قرار گیرد.

يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۷ ب.ظ

۲

حاج سعید حرف دلم را زد

يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۷ ب.ظ

بسم رب الحیدر


امروز داشتم سخنان اساتیدی که در همایش بزرگ «خط قرمز» سخنرانی کرده اند را مرور می کردم و از همه بیشتر حرف های حاج سعید قاسمی به دلم نشست. خدا حاج سعید را حفظ کند که الحق یک بچه حزب الهی اصیل و ریشه دار است. حاجی اصل حرف درباره اشکال اصلی مذاکرات مستقیم با آمریکایی ها را گفته و این دقیقا حرف دل من هم هست که هر بار تصاویر مذاکرات با آمریکایی ها و پشت میز نشست ها و لبخندهایشان را می بینم قلبم به درد می آید و وجودم آتش می گیرد که نباید این اتفاق می افتاد.


اصل حرف چیست؟ حرف دلم این است:

« در اینکه غربی ها یا به عبارت دقیق تر آمریکا و اسرائیل هرگز حاضر نمی شوند با ایران به انصاف و عدالت برخورد کنند تردیدی نیست و کسانی که این حرف را قبول ندارند و هنوز فکر می کنند می توان با مذاکرات منطقی با آمریکایی ها به نتیجه رسید، این ناشی از ساده لوحی و بی اطلاعی شان است چرا که قبلا این راه آزموده شده و اگر کسی اهل مطالعه و تفکر و تعقل باشد شواهد به قدر کافی وجود دارد اما متاسفانه برای اینکه حجت بر این جماعت هم تمام شود باید این راه غلط و پرهزینه را دوباره آزمود ...

اما اشکال بزرگی که این وسط وجود دارد همین نشستن ایران با آمریکای جنایت کار پشت یک میز و پخش تصاویر آن در سراسر جهان است. این بدترین قسمت مذاکرات است. اینکه آمریکایی ها حق ما را نخواهند داد قطعی است که بزودی همه خواهند فهمید (اگر خردمند باشند) اما اینکه آمریکایی ها به همه دنیا نشان می دهند که آخر جمهوری اسلامی هم بر سر میز مذاکره با ما نشست این بدترین اتفاق است که هر وقت تصاویر آنرا می بینم قلبم از شدت شرمساری به درد می آید؛ از تمام ملت های مظلوم دنیا که مورد ظلم و جنایت های بی رحمانه آمریکا و دیگر غربی ها قرار گرفته اند خجالت می کشم که تمام امیدشان به جمهوری اسلامی بوده و هست و حالا این دولت ما را پای میز مذاکره با آمریکایی ها می بینند؛ از مسلمانان مظلوم سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، بحرین، لبنان، فلسطین، یمن، و همه مظلومان این کره خاکی خجالت می کشم که دولتمردانی در این کشور بر سر کار آمده اند که توهم دوستی با آمریکا را در سر می پرورانند ...

در همین ایام که آمریکا و اسرائیل مشغول قتل عام مردم بی گناه در نوار غزه هستند و تصاویر اجساد، زخمی ها و گریه کودکان بی پناه فلسطینی را از تلویزیون می بینیم، همزمان تصاویر دکتر ظریف را می بینیم که در کنار این حرامی های جنایتکار می ایستد و لبخند می زند که مهلت مذاکرات را تمدید کرده است ... و تمام وجودم از خجالت و شرمساری آتش می گیرد ... همین. »



اما حاج سعید خیلی با تجربه تر از من است و حرف های بیشتری برای گفتن دارد. متن و صوت سخنان حاج سعید قاسمی را در زیر می توانید مرور کنید که نکات تربیتی متعددی در بر دارد:

متن سخنان + صوت سخنان



امشب شب قدر است ...

پروردگارا، به مردم ما بصیرت و بیداری روزافزون عطا فرما

همه می گویند ما منتظر مهدی هستیم، در حالیکه در واقع مهدی منتظر ماست


نظرات  (۲)

به دل خیلی نشست...چون حرف دل بود....
این را می گویم که وبلاگ و سایتتان بنده را شگفت زده کرده است . . . همین.